Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Žiju tarot
Oplatková, Hana ; Vondřejcová, Silvie (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Osobní balíček karet vytvořený na základě půlročního průzkumu a dokumentací denních prožitků. Balíček obsahuje 49 karet a je inspirován sadou 78 tarotových karet. Textový obsah – rub karty byl vytvořen podle deníkových záznamů. Líc karty byl vybrán jako reprezentace dějů obvykle se odehrávající v dny, kdy daná denní karta vycházela.
Individualizace při výuce hudební výchovy v heterogenní třídě na 1. stupni základní školy s ohledem na současné trendy ve vzdělávání
Růžičková, Veronika
Tato disertační práce se zabývá individualizací při výuce hudební výchovy v heterogenní třídě na prvním stupni základní školy. Teoretická část je zaměřena na obrat ve vzdělávání, který nastal s příchodem reformní pedagogiky a přinesl snahy o změnu výuky, diferenciaci žáků a učiva, individualizaci učení i mimořádné vzdělávací projekty. V textu jsou utříděny poznatky z obecné pedagogiky, na které navazují principy, zásady a podněty oborové di- daktiky týkající se výuky hudební výchovy. Zároveň jsou uvedena specifika, která hudební výchovu odlišují od ostatních předmětů a mají vliv na proveditelnost individualizace nebo volbu vhodných metod. Chronologické uspořádání poznatků z obecné i oborové didaktiky je završeno popisem si- tuace v současné škole. Pro tu je charakteristická "pestrá třída", ve které se společně učí žáci různě nadaní, z rozdílně situovaných rodin, s nestejným vztahem ke vzdělání, hudbě a kultuře či mluvící odlišným mateřským jazykem. Zpracování tématu zohledňuje současné trendy ve vzdělávání (formulované ve Strategii vzdělávací politiky ČR do roku 2030+), které akcentují individualizaci výuky a poskytování podpory žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Empirická část práce je zaměřena na získání, zpracování a vyhodnocení informací o použí- vání individualizace při hodinách...
Intersekcionalita pohledem feministických aktivistických kolektivů v České republice
Dařílková, Linda ; Kobová, Ĺubica (vedoucí práce) ; Kolářová, Kateřina (oponent)
Intersekcionalita je tématem, které u feministických aktivistických kolektivů v České republice rezonuje. Polovina z kolektivů zahrnutých do tohoto výzkumu se za intersekcionální veřejně označuje, většina zbylých kolektivů se s intersekcionalitou i tak alespoň do určité míry ztotožňuje. Intersekcionalita je však komplexní teoretický koncept a lze se tak ptát, jak tyto kolektivy intersekcionalitu chápou a jak ji převádějí do své praxe. Z velké části rozhovorů vyplynulo, že diskurzivní přístupy k intersekcionalitě jsou vedeny étosem sociální spravedlnosti, tedy lepšího světa pro všechny. Z něho vyplývá apel na inkluzivitu, který byl v několika rozhovorech rozlišován na inkluzivitu směrem dovnitř a inkluzivitu směrem ven. Inkluzivita směrem ven se projevovala zahrnováním více oblastí sociální spravedlnosti do diskurzu i činnosti kolektivu. Na diskurzivní i praktické rovině jsem identifikovala i další, neméně důležité, přístupy k intersekcionalitě, jež popisuji v této diplomové práci. Intersekcionalita ve vztahu k vlastnímu označení kolektivů vyjadřuje rovněž snahu distancovat se od vylučujících směrů feminismu či aktivismu obecně a v tomto ohledu může intersekcionalita nabývat i normativní charakter. I přes převážně (ovšem nikoliv výlučně) pozitivní vnímání intersekcionality ze strany účastnictva...
Individualization, differentiation, and personalization in mathematics in the Czech Republic through three different approaches: Scheme-oriented, Child-centred, and Undesignated
Brožová, Miroslava ; Coufalová, Jana (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent) ; Rowland, Tim (oponent)
Cílem p edkládané práce bylo popsat, zda a jak jsou uplat ována individualizace, diferenciace a personalizace ve vybraných programech, jejich principech, u itelských p esv d eních a praktikách ve výuce matematiky na prvním stupni základní školy. Za ú elem sb ru dat bylo vybráno šest u itel se t emi odlišnými p ístupy k výuce - výuka orientovaná na budování schémat, pedocentricky orientovaná metoda a nevyhran ný p ístup hlavního vzd lávacího proudu v eské republice. V teoretické ásti práce byly definovány základní pojmy a vymezeny všechny t i vybrané p ístupy k výuce. V experimentální ásti byly na pozadí charakteristik individualizace, diferenciace a personalizace interpretovány epizody z rozhovor o p esv d eních a praktikách sledovaných p i výuce. Z praktik bylo konkrétn popsáno užití u ebnic a zadávání domácích úkol . Ukázalo se, že u itelé ve výuce orientované na budování schémat i u itelé pedocentricky orientované metody využívají p i výuce prvky individualizace, diferenciace i personalizace. U u itel v nevyhran ném p ístupu hlavního proudu se objevuje individualizace. Analýza ve všech sledovaných oblastech u vybraných u itel nazna uje, které z charakteristik p evažují u jednotlivých u itel a p ístup (v Hejného metod , montessoriovské metod a nevyhran ném p ístupu).
Odůvodňování trestů krajskými soudy
Forman, Petr ; Drápal, Jakub (vedoucí práce) ; Říha, Jiří (oponent)
Odůvodňování trestů krajskými soudy Abstrakt Tato diplomová se věnuje otázce dostatečnosti odůvodňování trestů krajskými soudy. V rámci teoretické části se především zaměřuji na argumentaci pro nezbytnost řádného odůvodnění trestů, které vyplývá jak ze zákona, tak ze základních právních principů. Dále se zabývám odůvodněním trestu v kontextu našeho právního řádu, ale i judikatury Evropského soudu pro lidská práva, a také jeho účely, náležitostmi a vadami. V neposlední řadě se pokouším představit způsob, který by pomohl minimalizovat typické vady odůvodnění. Teoretická část tedy postupně odpovídá na následující otázky ohledně odůvodňování: Zda vůbec odůvodňovat, co o odůvodnění říká zákon, teorie a judikatura, proč odůvodňovat, jak neodůvodňovat a jak odůvodňovat. Kompletně tedy pokrývá veškeré důležité aspekty odůvodňování trestů včetně častých argumentů pro i proti různým druhům odůvodňování. V empirické části představuji analýzu 300 rozhodnutí krajských soudů, kdy byla položena tato výzkumná otázka: "Je odůvodňování trestů krajskými soudy dostatečné?". Tato otázka zahrnuje různé podotázky a aspekty, které byly během analýzy zaznamenávány za použití metody obsahové analýzy. Navazuji tak na předchozí studii, která za pomoci stejné metodologie zkoumala týž předmět, ovšem na úrovni okresních soudů. Cílem této...
Didaktická hra zaměřená na rozvoj individuální potřeby žáka
Jirušová, Michaela ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent)
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta Katedra preprimární a primární pedagogiky ABSTRAKT DP Didaktická hra zaměřená na rozvoj individuální potřeby žáka Bc. Michaela Jirušová Vedoucí práce: prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc. Studijní program: Magisterské studium Studijní obor: Učitelství 1. stupně ZŠ, KS ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá aktivizačními metodami, především didaktickou hrou a jejím využitím ve výuce na 1. stupni základní školy pro rozvoj individuálních potřeb žáků, kdy hra slouží k jejich vlastnímu rozvoji, učení, motivaci a seberealizaci. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou na základně vybrané literatury charakterizovány související témata s metodami výuky a individualizace. Praktická část obsahuje průzkum využití didaktických her ve výuce na 1. stupni ZŠ - jejich četnost, v jakých předmětech se využívají, jejich zaměření na individualitu žáka apod. Následně je zpracován sumář vybraných didaktických her, které jsou ověřeny v praxi. KLÍČOVÁ SLOVA aktivizační metody, didaktická hra, motivace, sumář her, hra, 1. stupeň ZŠ, individualizace
Učebnice matematiky pro 8. ročník ZŠ a jejich připravenost pro distanční výuku
BRŮŽKOVÁ, Nikola
Množství změn, které současnou českou školu provází, je odpovědí na globální společenské změny a zaměřuje se na to, jak vzdělávat žáky. Nové trendy ve vzdělávání jsou spojené s požadavkem získávání klíčových kompetencí jako základu pro celoživotní učení s proměnou vzdělávacího obsahu, které jsou prostředkem všestranného rozvoje osobnosti dítěte, nikoli pouze cílem. V této souvislosti mluvíme také o výuce distanční vzhledem k transformaci vzdělávacího obsahu, které se věnuji ve své diplomové práci. V práci se zabývám problematikou a kritickými místy distanční i prezenční výuky geometrie. Tvořím interaktivní materiály, které by mohly pomoci studentům překonat tato kritická místa. V závěru práce pak přikládám získanou reflexi od učitelů a studentů, kteří s vytvořenými materiály pracovali.
Školní vzdělávací program "Začít spolu" v mateřské škole v kontextu dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
TOMKOVÁ, Erika
Tématem bakalářské práce je Školní vzdělávací program Začít spolu v mateřské škole v kontextu dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem bakalářské práce je zpracování vymezeného problému v teoretické rovině a na této bázi následovně provedené kvalitativní šetření v designu případové studie, která se zaměřuje na popis zavádění a aplikace vzdělávacího programu Začít spolu do prostředí mateřské školy.
Změna přístupu učitele k edukaci ve vztahu k inkluzi
PELTANOVÁ, Nikol
Tato bakalářská práce se zabývá tématikou inkluze a jejími didaktickými specifiky edukace ve vyučování, která jsou navázána zejména na vyhlášku č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Pohled je zaměřen zejména na pedagoga chápaného jako důležitého účastníka inkluzivního vyučování. Tématy této práce se tak stává porovnání inkluzivního modelu výuky zaměřeného na pedagoga s tradičním vzděláváním. Teoretická část je věnována představení inkluze jako takové a následnému srovnání výuky bez a s inkluzivní tendencí. Tato komparace je zaměřena na komplexní vnímání pedagoga v procesu vzdělávání. Praktická část sleduje změny či tendence učitelů při samotné edukaci. Z potřeby hlubšího poznání této problematiky je zvolen kvalitativní design s metodou sběru dat rozhovoru. Ke zkoumání je využita vícepřípadová studie se 4 participanty.
Využití diferenciace a individualizace ve výuce cizích jazyků
VOPÁLENSKÁ, Aneta
Diplomová práce se zabývá tématem využití diferenciace a individualizace ve výuce cizích jazyků. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na pojmy diferenciace a individualizace, jejich historii a zejména na osobnost Václava Příhody a jeho pojetí individualizace a diferenciace ve výuce. Zabývá se také pojetím diferenciace a individualizace v současném základním vzdělávání. Praktická část je zpracována na základě kvalitativního výzkumného šetření formou rozhovorů, které následovaly po realizované výuce německého jazyka s využitím diferenciace a individualizace na vybrané škole. Cílem práce je hledat odpovědi na otázky, jak reflektují tento způsob výuky samotní žáci, jak na tento způsob výuky nahlížejí učitelé a asistentka pedagoga přítomna v hodinách jako nezávislý pozorovatel.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.